Метакогнітивний моніторинг саморегульованого навчання студентів дисертація Балашов Едуард Михайлович

За: Мова: українська Публікація: Вид-во НаУОА 2020 ОстрогОпис: 504 сТематика(и):
Вміст:
науковий консультант доктор психологічних наук, професор Пасічник Ігор ДемидовичПримітка про дисертацію: доктор психологічних наук Національний університет "Острозька академія" 2020 19.00.07 – педагогічна та вікова психологія Зведення: Дисертаційне дослідження присвячено проблемі метакогнітивного моніторингу саморегульованого навчання студентів репрезентуються крізь призму інтегрального, особистісного, мотиваційно-вольового, емоційно-поведінкового, комунікативного, когнітивного та метакогнітивного рівнів. У першому розділі проаналізовано провідні теоретико-методологічні підходи до розуміння структури психологічної саморегуляції, психологічних особливостей і механізмів її формування у навчальній діяльності студентів, розглянуто зв'язок різних типів мотивації з ефективністю саморегульованого навчання студентів. Охарактеризовано основні теоретичні моделі і концепції саморегульованого навчання у вітчизняній та зарубіжній психологічній науці. Запропоновано авторське визначення поняття саморегуляції навчальної діяльності студентів та визначено його співвідношення з поняттям саморегульованого навчання. Психологічний зміст саморегульованого навчання студентів розкрито за допомогою розгляду взаємодії його основних суб'єктів (студент, студентська група, викладач) у конкретних психолого-педагогічних умовах, які сформувалися з урахуванням вимог навколишнього соціокультурного середовища, з метою автономного та відповідального досягнення визначених освітніх та особистісно-професійних цілей. Центральним компонентом цієї системи є процес саморегуляції навчальної діяльності студентів, ефективність якого забезпечує системна взаємодія інтегрального, особистісного, мотиваційно-вольового, емоційно-поведінкового, комунікативного, когнітивного та метакогнітивного рівнів функціонування суб'єкта навчальної діяльності.
Тип одиниці: Книги
Мітки з цієї бібліотеки: Немає міток з цієї бібліотеки для цієї назви. Ввійдіть, щоб додавати мітки.
Оцінки зірочками
    Середня оцінка: 0.0 (0 голос.)
Фонди
Поточна бібліотека Шифр зберігання Стан Штрих-код
ЧЗ - Читальна зала 159.95:378.147 Доступно 163098

доктор психологічних наук
Національний університет "Острозька академія" 2020
19.00.07 – педагогічна та вікова психологія

ЗМІСТ

ВСТУП
РОЗДІЛ 1. Теоретико-методологічний аналіз науково-психологічних підходів до дослідження феномену психологічної саморегуляції...39
1.1. Поняття психологічної саморегуляції у психолого-педагогічній науці...39
1.2. Психологічні особливості і механізми саморегульованої навчальної діяльності...49
1.3. Теоритичні підходи до вивчення чинників мотивації саморегульованої навчальної діяльності студентів...63
1.4. Психологічні фвктори мотивації навчальної діяльності студентів...63
1.5. Теоритичні моделі і концепції саморегульованої навчальної діяльності...69
Висновки до розділу 1...85

РОЗДІЛ 2. Теоретико-методологічні засади аналізу метакогнітивного моніторингу...88
2.1. Визначення поняття метакогнітивного моніторингу саморегульованого навчання...88
2.2. Теоритичні підходи до вивчення проблеми метакогнітивного моніторингу і метакогнітивних стратегій у саморегульованому навчанні...115
2.3. Теоретико-концептуальна модель саморегульованого навчання...121
2.4. Методично-організаційні засади емпіричного дослідження метакогнітивного моніторингу в саморегульованому навчанні...151
Висновки до розділу 2...160

РОЗДІЛ 3. Емпіричний аналіз інтегрального, особистісного, мотиваційно-вольового, емоційно-поведінкового та комунікативного рівнів саморегульованого навчання...163
3.1. Обгрунтування і характеристика діагностичного комплексу для вивчення психологічних особливостей саморегульованого навчання на інтегральному, особистісному, мотиваційно-вольовому, емоційно-поведінковому, особистісному, мотиваційно-вольовому, емоційно-поведінковому та комунікативному рівнях....163
3.2. Діагностика академічної саморегуляції...175
3.3. Емпіричне дослідження компонентів інтегрального рівня саморегульованого навчання....172
3.4.1. Діагностика спрямованості навчальної мотивації і стилю саморегульованого навчання....215
3.5. Емпіричне дослідження компонентів емоційно-поведінкового рівня саморегульованого навчання....228
3.5.1. Діагностика емоційного інтелекту...229
3.5.2. Діагностика самоповаги....235
3.5.3. Діагностика психологічного благополуччя...239
3.6. Емпіричне дослідження компонентів комунікативного рівня саморегульованого навчання...246
3.6.1. Діагностика рівня комунікативного самоконтролю...246
3.6.2. Діагностика самомоніторингу...250
Висновки до розділу 3...254

РОЗДІЛ 4. Когнітивні і метакогнітивні компоненти саморегульованого навчання...260
4.1. Обгрунтування і характеристика діагностичного комплексу для визначення компонентів саморегульованого навчання на когнітивному і метакогніттивному рівнях...260
4.2.1. Діагностика рівня самоефективності...265
4.2.2. Діагностика рівня когнітивного контролю....270
4.2.3. Діагностика рівня раціональності/інтуїтивності...278
4.2.4. Діагностика рефлексивних вмінь (когнітивний рівень)....281
4.3. Емпіричне дослідження метакогнітивного рівня саморегульованого навчання...303
4.3.1. Діагностика метакогнітивного досвіду...303
4.3.2. Діагностика метакогнітивної усвідомленості (включеності в діяльність) студентів та академічна успішність...325
4.3.3. Метакогнітивна усвідомленість (включеність в діяльність) студентів та академічна успішність....325
4.3.4. Діагностика рефлексивних вмінь (метакогнітивний рівень)....335
Висновки до розділу 4....349

РОЗДІЛ 5. Розвиток компонентів саморегульованого навчання студентів...354
5.1. Обгрунтування методологічних та змістових засад конструювання тренінгової програми розвитку саморегульованого навчання студентів та узагальнення результатів....375
5.2. Апробація тренінгової програми розвитку саморегульованого навчання студентів та узагальнення результатів....375
5.3. Психолого-дидактичні рекомендації щодо підвищення рівня ефективності саморегульованого навчання...384
Висновки до розділу 5....403

ВИСНОВКИ....406
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ...411
ДОДАТКИ...460

РОЗДІЛ 4. Когнітивні і метакогнітивні компоненти саморегульованого навчання...260

РОЗДІЛ 5. Розвиток компонентів саморегульованого навчання студентів....354

ВИСНОВКИ...406

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ....411

ДОДАТКИ...460

науковий консультант доктор психологічних наук, професор Пасічник Ігор Демидович

Дисертаційне дослідження присвячено проблемі метакогнітивного моніторингу саморегульованого навчання студентів репрезентуються крізь призму інтегрального, особистісного, мотиваційно-вольового, емоційно-поведінкового, комунікативного, когнітивного та метакогнітивного рівнів.
У першому розділі проаналізовано провідні теоретико-методологічні підходи до розуміння структури психологічної саморегуляції, психологічних особливостей і механізмів її формування у навчальній діяльності студентів, розглянуто зв'язок різних типів мотивації з ефективністю саморегульованого навчання студентів. Охарактеризовано основні теоретичні моделі і концепції саморегульованого навчання у вітчизняній та зарубіжній психологічній науці. Запропоновано авторське визначення поняття саморегуляції навчальної діяльності студентів та визначено його співвідношення з поняттям саморегульованого навчання.
Психологічний зміст саморегульованого навчання студентів розкрито за допомогою розгляду взаємодії його основних суб'єктів (студент, студентська група, викладач) у конкретних психолого-педагогічних умовах, які сформувалися з урахуванням вимог навколишнього соціокультурного середовища, з метою автономного та відповідального досягнення визначених освітніх та особистісно-професійних цілей. Центральним компонентом цієї системи є процес саморегуляції навчальної діяльності студентів, ефективність якого забезпечує системна взаємодія інтегрального, особистісного, мотиваційно-вольового, емоційно-поведінкового, комунікативного, когнітивного та метакогнітивного рівнів функціонування суб'єкта навчальної діяльності.

Немає коментарів для цієї одиниці.

для можливості публікувати коментарі.