French film, texts and contexts / [electronic resource] edited by Susan Hayward and Ginette Vincendeau.

Інтелектуальна відповідальність: Вид матеріалу: Текст Публікація: London ; New York : Routledge, 1989.Опис: ix, 309 p. : ill. ; 24 cmISBN:
  • 0415001307
  • 9780415001304
  • 0415001315 (pbk.)
  • 9780415001311 (pbk.)
Тематика(и): Десяткова класифікація Дьюї:
  • 791.43/0944 19
Класифікація Бібліотеки Конгресу:
  • PN1993.5.F7 F74 1989
Електронне місцезнаходження та доступ:
Вміст:
'Poetry of the unconscious' : circuits of desire in two films by Germaine Dulac : La Souriante Mme Beudet (1923) and La Coquille et le clergyman (1927) / Sandy Flitterman-Lewis -- History and actuality : Abel Gance's Napoléon vu par Abel Gance (1927) / Norman King -- Discourse, narrative, and the subject of capital : Marcel L'Herbier's L'Argent (1929) / Richard Abel -- 'Let's sing it one more time' : René Clair's Sous les toits de Paris (1930) / Michel Marie -- In the name of the father : Marcel Pagnol's 'trilogy' Marius (1931), Fanny (1932), César (1936) / Ginette Vincendeau -- The fleeing gaze : Jean Renoir's La Betê humaine (1938) / Michel Lagny -- Poetic realism as psychoanalytical and ideological operation : Marcel Carné's Le Jour se lève (1939) / Maureen Turim.
Beneath the despair, the show goes on : Marcel Carné's Les Enfants du paradis (1943-1945) / Jean-Pierre Jeancolas -- Gender politics : Cocteau's Belle is not that Bête : Jean Cocteau's La Belle et la Bête (1946) / Susan Hayward -- The sacrament of writing : Robert Bresson's Le Journal d'un curé de campagne (1951) / Keith A. Reader -- A breath of sea air : Jacques Tati's Les Vacances de M. Hulot (1952) / Pierre Sorlin -- Casque d'or casquettes, a cask of aging wine : Jacques Becker's Casque d' or (1952) Dudley Andrew -- How history begets meaning : Alain Resnais' Hiroshima mon amour (1959) / Marie-Claire Ropars-Wuilleumier -- The script of delinquency : François Truffaut's Les 400 coups (1959) / Anne Gillain -- 'It really makes you sick!' : Jean-Luc Godard's A bout de souffle (1959) / Michel Marie -- The fall of the gods : Jean-Luc Godard's Le Mépris (1963) / Jacques Aumont.
Eye for irony : Eric Rohmer's Ma nuit chez Maud (1969) / Norman King -- 'Liberté! egalité! paternité! : Jean-Luc Godard and Anne-Marie Miéville's Sauve qui peut (la vie) 1980 / Claire Pajaczkowska -- Therapeutic realism : Maurice Pailat's A nos amours (1983) / Ginette Vincendeau -- Representing the sexual impasse : Eric Rohmer's Les Nuits de la pleine lune (1984) / Berenice Reynaud -- Beyond the gaze and into femme- filmécriture : Agnès Varda's Sans toit ni loi (1985) / Susan Hayward.
Тип одиниці: ЕКнига
Мітки з цієї бібліотеки: Немає міток з цієї бібліотеки для цієї назви. Ввійдіть, щоб додавати мітки.
Оцінки зірочками
    Середня оцінка: 0.0 (0 голос.)
Немає реальних примірників для цього запису

Includes bibliographical references (p. [297]-304) and index.

'Poetry of the unconscious' : circuits of desire in two films by Germaine Dulac : La Souriante Mme Beudet (1923) and La Coquille et le clergyman (1927) / Sandy Flitterman-Lewis -- History and actuality : Abel Gance's Napoléon vu par Abel Gance (1927) / Norman King -- Discourse, narrative, and the subject of capital : Marcel L'Herbier's L'Argent (1929) / Richard Abel -- 'Let's sing it one more time' : René Clair's Sous les toits de Paris (1930) / Michel Marie -- In the name of the father : Marcel Pagnol's 'trilogy' Marius (1931), Fanny (1932), César (1936) / Ginette Vincendeau -- The fleeing gaze : Jean Renoir's La Betê humaine (1938) / Michel Lagny -- Poetic realism as psychoanalytical and ideological operation : Marcel Carné's Le Jour se lève (1939) / Maureen Turim.

Beneath the despair, the show goes on : Marcel Carné's Les Enfants du paradis (1943-1945) / Jean-Pierre Jeancolas -- Gender politics : Cocteau's Belle is not that Bête : Jean Cocteau's La Belle et la Bête (1946) / Susan Hayward -- The sacrament of writing : Robert Bresson's Le Journal d'un curé de campagne (1951) / Keith A. Reader -- A breath of sea air : Jacques Tati's Les Vacances de M. Hulot (1952) / Pierre Sorlin -- Casque d'or casquettes, a cask of aging wine : Jacques Becker's Casque d' or (1952) Dudley Andrew -- How history begets meaning : Alain Resnais' Hiroshima mon amour (1959) / Marie-Claire Ropars-Wuilleumier -- The script of delinquency : François Truffaut's Les 400 coups (1959) / Anne Gillain -- 'It really makes you sick!' : Jean-Luc Godard's A bout de souffle (1959) / Michel Marie -- The fall of the gods : Jean-Luc Godard's Le Mépris (1963) / Jacques Aumont.

Eye for irony : Eric Rohmer's Ma nuit chez Maud (1969) / Norman King -- 'Liberté! egalité! paternité! : Jean-Luc Godard and Anne-Marie Miéville's Sauve qui peut (la vie) 1980 / Claire Pajaczkowska -- Therapeutic realism : Maurice Pailat's A nos amours (1983) / Ginette Vincendeau -- Representing the sexual impasse : Eric Rohmer's Les Nuits de la pleine lune (1984) / Berenice Reynaud -- Beyond the gaze and into femme- filmécriture : Agnès Varda's Sans toit ni loi (1985) / Susan Hayward.

Необхідна авторизація на https://archive.org/ (створення облікового запису безкоштовно)

Необхідна авторизація на https://openlibrary.org/ (створення облікового запису безкоштовно)

Немає коментарів для цієї одиниці.

для можливості публікувати коментарі.