Особливості формування Я—концепції в професійному становленні особистості Швидкий Владислав Олегович ; наук. керівник Клименко Віктор Васильович
Вид матеріалу:
Текст Мова: українська Публікація: Київ 2007Опис: 18 сТематика(и): Примітка про дисертацію: Інститут психології ім. Г.С.костюка АПН України 2007 Зведення: Досліджено формування професійної складової Я-концепції студентів вищих навчальних закладів. Становлення професійної складової Я- концепції передбачає наближення особистісного ідеального образу “Я” до соціально заданого образу фахівця, прийнятого особистістю і критично усвідомленого. Формування професійної Я-концепції здійснюється імпульсами швидких змін на тлі латентних періодів екзистенційно - буттєвої самосвідомості у напрямку до професійного самоконтролю процесу праці та самооцінювання. Формування Я-концепції студентів полягає у трансформації буттєвої сфери самосвідомості, активізації інтерналізації та / або конформізму, прагматизації, посиленні вольового управління на фоні зниження спрямованості до саморозвитку (саморуху). Існують стратегії адаптації студента до професії. Одна з них - стратегія поведінки переможця - пов’язана з адекватним розвитком Я-концепції особистості. Інші стратегії є варіаціями подолання перешкод через інтерналізацію.
Автореферат
Автореферат дисертації на здобуття наукового ступеня кандидата психологічних наук
Інститут психології ім. Г.С.костюка АПН України 2007
Досліджено формування професійної складової Я-концепції студентів вищих навчальних закладів. Становлення професійної складової Я- концепції передбачає наближення особистісного ідеального образу “Я” до соціально заданого образу фахівця, прийнятого особистістю і критично усвідомленого. Формування професійної Я-концепції здійснюється імпульсами швидких змін на тлі латентних періодів екзистенційно - буттєвої самосвідомості у напрямку до професійного самоконтролю процесу праці та самооцінювання. Формування Я-концепції студентів полягає у трансформації буттєвої сфери самосвідомості, активізації інтерналізації та / або конформізму, прагматизації, посиленні вольового управління на фоні зниження спрямованості до саморозвитку (саморуху). Існують стратегії адаптації студента до професії. Одна з них - стратегія поведінки переможця - пов’язана з адекватним розвитком Я-концепції особистості. Інші стратегії є варіаціями подолання перешкод через інтерналізацію.
Немає коментарів для цієї одиниці.