Есхатологія християн віри євангельської (п’ятидесятників) (Запис № 458520)

МАРК-запис
000 -Лідер
fixed length control field 06636nam a22002657a 4500
001 - Контрольний номер
control field 5150386
003 - Ідентифікатор контрольного номера
control field UA-OsUOA
005 - Дата та час останнього входження (трансакції)
control field 20201105131135.0
008 - Елементи даних фіксованої довжини – загальна інформація
fixed length control field 200319b un ||||| m||| 00| 0 ukr d
040 ## - Джерело каталогізації
Агенція оригінальної каталогізації UA-OsUOA
Мова каталогізації ukr
Агенція, яка здійснювала перезапис UA-OsUOA
Агенція, яка здійснювала модифікацію UA-OsUOA
041 ## - Код мови
Код мови тексту/ звукової доріжки чи окремого заголовка (П) ukr
080 ## - Індекс Універсальної десяткової класифікації
Індекс Універсальної десяткової класифікації (УДК) (НП) 261.7
090 ## - Локальний шифр розміщення
Класифікаційний індекс УДК 261.7
095 ## - Код спеціальності для авторефератів
Код спеціальності 09.00.14
Назва спеціальності богослов’я
100 ## - Основне введення – ім’я особи
Ім’я особи (НП) Гура В. О.
245 ## - Відомості про назву
Назва (НП) Есхатологія християн віри євангельської (п’ятидесятників)
Дані про відповідальність (НП) Гура Віталій Олексійович ; наук. керівник Мокієнко Михайло Михайлович
260 ## - Публікація, розповсюдження і т.п. (Вихідні дані)
Місце публікації, розповсюдження і т.п. (П) Київ
Дата публікації, розповсюдження і т.п. (П) 2019
300 ## - Фізичний опис
Обсяг 23 с.
502 ## - Примітка про дисертацію
Зв'язок Автореферат дисертації на здобуття наукового ступеня кандидата філософських наук<br/>
Наймення інституції, що представляється Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова
Рік отримання вченого ступеня 2019
520 ## - Резюме і т.п.
Резюме, реферат, анотація, тощо (НП) Вперше у вітчизняній теології продемонстровано практичне застосування методології Р. Шрайтера для комплексного аналізу есхатології українських п’ятидесятників. Це дозволило ідентифікувати есхатологію нелегальних п’ятидесятників як локальну теологію, встановивши ідеологічний генетичний зв’язок з іншими богословськими системами світового п’ятидесятницького руху та євангельсько-баптистського руху, що, в свою чергу, руйнує основи популярного стереотипу надприродного походження догматичних положень п’ятидесятників, відкриваючи можливість до глибокої саморефлексії та богословської ревізії формулювання догматичних переконань. В роботі доведено, що п’ятидесятницька есхатологія сформувалась під впливом встановлених закордонних російськомовних літературних джерел, через лідерів, що були носіями моделей західної богословської освіти в унікальних історико-культурних умовах, що робить догматику ХВЄ спадкоємницею світової диспенсаціоналістичної традиції. В результаті дослідження руйнується стереотип про відсутність впливу західної богословської думки та про автономність розвитку есхатології вітчизняних п’ятидесятників в умовах інформаційної ізоляції в радянський період. В дисертації систематизовано концепцію “есхатологічної еклезіології” нереєстрованих п’ятидесятників як прикладу локальної української п’ятидесятницької есхатології, яка була сформована в умовах ідеологічної боротьби на межі існування релігійного руху як відповідь на унікальні історико-культурні обставини войовничого атеїзму СРСР. Для радянських п’ятидесятників-бідашевців “есхатологічна еклезіологія” стала організуючим принципом, що мотивував вірних ХВЄ до протистояння режиму із непохитною вірою в переможний есхатологічний кінець. Виявлено богословське обґрунтування неможливості об’єднання нелегальних п’ятидесятників та баптистів в один Союз в радянський період, на підставі різного розуміння пневматологічної доктрини та практики, оскільки обов’язковою умовою приналежності до Церкви як містичного тіла Христа проголошувалась необхідність практики “говоріння іншими мовами” як фізичної ознаки “хрещення Духом Святим”. Згідно такого формулювання, баптисти, які відкидали п’ятидесятницьке розуміння “глосолалії”, не могли бути визнані ХВЄ як частина Церкви і зараховувались до категорії есхатологічних “спасенних народів”. Таким чином, така інтерпретація есхатології формувала богословське підґрунтя необхідності окремого церковного союзу ХВЄ. В роботі також доведено прямий причинно-наслідковий зв’язок між есхатологічними переконаннями п’ятидесятників СРСР і релігійною міграцією, яка ґрунтувалась на стійкому переконанні в апокаліптичній ролі Радянської держави, сформованій через поширення серед ХВЄ особливих містичних об’явлень та специфічній “симфонічній синодальній герменевтиці”, що дозволило ідентифікувати СРСР з образами Вавилону із книги Апокаліпсис.
650 ## - Додаткове предметне введення – тематичний термін
Джерело заголовка чи терміна UDC
Тематичний термін чи географічна назва, як елемент введення (НП) 2 Релігія. Теологія (Богослов'я)
942 ## - Додаткові елементи входу (Коха)
Source of classification or shelving scheme Universal Decimal Classification
Тип елемента Koha Автореферат
955 ## - Код типу видання за змістом
Код типу видання за змістом (НП) Наукові видання

Немає доступних примірників.