Демаркація секулярного / постсекулярного в сучасній релігійності: філософський та богословський дискурс (Запис № 459530)
[ простий вигляд ]
| 000 -Лідер | |
|---|---|
| fixed length control field | 06438nam a22002777a 4500 |
| 001 - Контрольний номер | |
| control field | 216218589 |
| 003 - Ідентифікатор контрольного номера | |
| control field | UA-OsUOA |
| 005 - Дата та час останнього входження (трансакції) | |
| control field | 20201121222345.0 |
| 008 - Елементи даних фіксованої довжини – загальна інформація | |
| fixed length control field | 200610b un ||||| m||| 00| 0 ukr d |
| 040 ## - Джерело каталогізації | |
| Агенція оригінальної каталогізації | UA-OsUOA |
| Мова каталогізації | ukr |
| Агенція, яка здійснювала перезапис | UA-OsUOA |
| Агенція, яка здійснювала модифікацію | UA-OsUOA |
| 041 ## - Код мови | |
| Код мови тексту/ звукової доріжки чи окремого заголовка (П) | ukr |
| 080 ## - Індекс Універсальної десяткової класифікації | |
| Індекс Універсальної десяткової класифікації (УДК) (НП) | 316.74:2(075.8) |
| 090 ## - Локальний шифр розміщення | |
| Класифікаційний індекс УДК | 316.74:2(075.8) |
| 095 ## - Код спеціальності для авторефератів | |
| Код спеціальності | 09.00.11 |
| Назва спеціальності | релігієзнавство |
| 095 ## - Код спеціальності для авторефератів | |
| Код спеціальності | 09.00.14 |
| Назва спеціальності | богослов'я |
| 100 ## - Основне введення – ім’я особи | |
| Ім’я особи (НП) | Горохолінська І. В. |
| 245 ## - Відомості про назву | |
| Назва (НП) | Демаркація секулярного / постсекулярного в сучасній релігійності: філософський та богословський дискурс |
| Дані про відповідальність (НП) | Горохолінська Ірина Володимирівна ; наук. керівник Балух Василь Олексійович |
| 260 ## - Публікація, розповсюдження і т.п. (Вихідні дані) | |
| Місце публікації, розповсюдження і т.п. (П) | Київ |
| Дата публікації, розповсюдження і т.п. (П) | 2019 |
| 300 ## - Фізичний опис | |
| Обсяг | 33 с. |
| 502 ## - Примітка про дисертацію | |
| Зв'язок | Автореферат дисертації на здобуття наукового ступеня доктора філософських наук<br/> |
| Наймення інституції, що представляється | Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова |
| Рік отримання вченого ступеня | 2019 |
| 520 ## - Резюме і т.п. | |
| Резюме, реферат, анотація, тощо (НП) | У дисертації здійснено комплексну міждисциплінарну концептуалізацію динаміки кореляції секулярного і постсекулярного в сучасній релігійності — засобами цілісності методологічного інструментарію як філософсько-релігієзнавчої, так і богословської науки через призму моделювання умов ефективної синергії філософських і богословських, світсько-гуманітарних і віроповчально-конфесійних інтенцій в ідейно-теоретичному та доктринально-праксеологічному контекстах релігійності. <br/>Дисертантка висновує про те, що постсекулярність — це стан світоглядно-ціннісного самовизначення в широкому значенні цього поняття (як на рівні свідомості, так і на рівні життєвої практики), коли майже однакових прав (і дійсних можливостей їхньої реалізації) набувають в соціумі та культурі і секулярний, і релігійний типи функціонування інституцій, облаштування особистого життя індивіда та спільноти індивідів. Постання такого сучасного стану релігійності в ідейному плані уможливилося тією логікою розгортання філософського і богословського дискурсів, котрі демонстрували налаштованість християнської системи світобачення на ідейну раціоналізацію релігійності, на синтез філософсько-світських та релігійно-церковних спонук до релігійної практики, а також розмиття меж між лише соціально зумовленим і сакрально-віроповчальним в обґрунтуванні поняття норми.<br/>Обґрунтовано внутрішньо-богословські типи секуляризації релігії і релігійності (раціоналізована релігійність, ірраціоналізована релігійність, реформована релігійність тощо) через демонстрацію шляхів раціоналізації віри у схоластичній традиції, філософії релігії і релігійній філософії Нового Часу і ХІХ–ХХ ст., творенні нових християнських течій та формуванні їхнього богослов’я — через вплив синергійної дії особистісних, культурно-історичних, соціальних чинників та певних внутрішньо-конфесійних мотивацій. Продемонстровано, що секулярність постає як продукт не тільки боротьби “проти впливу Церкви”, а також “боротьби” за актуальність Церкви, внутрішньо релігійної ціннісної і соціальної конкуренції (Реформація) тощо. Постсекулярність, отже, у богословському дискурсі набуває ознак “іншої” секулярності, де актуалізується останній з відомих нині типів секуляризації релігійності — глобалізована релігійність. <br/>Встановлено, що в українському релігійному середовищі засобами діагностики соціальної та культурно-громадянської сфери можна простежити дієвість принципу ефективної синергії богословського і філософського, гуманітарно-світського і віроповчально-конфесійного чинників у постсекулярному облаштуванні життя та релігійної практики. Передусім це стосується сфери освіти, соціальної активності церков, персональної соціалізації вірян тощо. |
| 650 ## - Додаткове предметне введення – тематичний термін | |
| Джерело заголовка чи терміна | UDC |
| Тематичний термін чи географічна назва, як елемент введення (НП) | 316 Соціологія |
| 942 ## - Додаткові елементи входу (Коха) | |
| Source of classification or shelving scheme | Universal Decimal Classification |
| Тип елемента Koha | Автореферат |
| 955 ## - Код типу видання за змістом | |
| Код типу видання за змістом (НП) | Наукові видання |
Немає доступних примірників.