Демаркація секулярного / постсекулярного в сучасній релігійності: філософський та богословський дискурс (Запис № 459530)

МАРК-запис
000 -Лідер
fixed length control field 06438nam a22002777a 4500
001 - Контрольний номер
control field 216218589
003 - Ідентифікатор контрольного номера
control field UA-OsUOA
005 - Дата та час останнього входження (трансакції)
control field 20201121222345.0
008 - Елементи даних фіксованої довжини – загальна інформація
fixed length control field 200610b un ||||| m||| 00| 0 ukr d
040 ## - Джерело каталогізації
Агенція оригінальної каталогізації UA-OsUOA
Мова каталогізації ukr
Агенція, яка здійснювала перезапис UA-OsUOA
Агенція, яка здійснювала модифікацію UA-OsUOA
041 ## - Код мови
Код мови тексту/ звукової доріжки чи окремого заголовка (П) ukr
080 ## - Індекс Універсальної десяткової класифікації
Індекс Універсальної десяткової класифікації (УДК) (НП) 316.74:2(075.8)
090 ## - Локальний шифр розміщення
Класифікаційний індекс УДК 316.74:2(075.8)
095 ## - Код спеціальності для авторефератів
Код спеціальності 09.00.11
Назва спеціальності релігієзнавство
095 ## - Код спеціальності для авторефератів
Код спеціальності 09.00.14
Назва спеціальності богослов'я
100 ## - Основне введення – ім’я особи
Ім’я особи (НП) Горохолінська І. В.
245 ## - Відомості про назву
Назва (НП) Демаркація секулярного / постсекулярного в сучасній релігійності: філософський та богословський дискурс
Дані про відповідальність (НП) Горохолінська Ірина Володимирівна ; наук. керівник Балух Василь Олексійович
260 ## - Публікація, розповсюдження і т.п. (Вихідні дані)
Місце публікації, розповсюдження і т.п. (П) Київ
Дата публікації, розповсюдження і т.п. (П) 2019
300 ## - Фізичний опис
Обсяг 33 с.
502 ## - Примітка про дисертацію
Зв'язок Автореферат дисертації на здобуття наукового ступеня доктора філософських наук<br/>
Наймення інституції, що представляється Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова
Рік отримання вченого ступеня 2019
520 ## - Резюме і т.п.
Резюме, реферат, анотація, тощо (НП) У дисертації здійснено комплексну міждисциплінарну концептуалізацію динаміки кореляції секулярного і постсекулярного в сучасній релігійності — засобами цілісності методологічного інструментарію як філософсько-релігієзнавчої, так і богословської науки через призму моделювання умов ефективної синергії філософських і богословських, світсько-гуманітарних і віроповчально-конфесійних інтенцій в ідейно-теоретичному та доктринально-праксеологічному контекстах релігійності. <br/>Дисертантка висновує про те, що постсекулярність — це стан світоглядно-ціннісного самовизначення в широкому значенні цього поняття (як на рівні свідомості, так і на рівні життєвої практики), коли майже однакових прав (і дійсних можливостей їхньої реалізації) набувають в соціумі та культурі і секулярний, і релігійний типи функціонування інституцій, облаштування особистого життя індивіда та спільноти індивідів. Постання такого сучасного стану релігійності в ідейному плані уможливилося тією логікою розгортання філософського і богословського дискурсів, котрі демонстрували налаштованість християнської системи світобачення на ідейну раціоналізацію релігійності, на синтез філософсько-світських та релігійно-церковних спонук до релігійної практики, а також розмиття меж між лише соціально зумовленим і сакрально-віроповчальним в обґрунтуванні поняття норми.<br/>Обґрунтовано внутрішньо-богословські типи секуляризації релігії і релігійності (раціоналізована релігійність, ірраціоналізована релігійність, реформована релігійність тощо) через демонстрацію шляхів раціоналізації віри у схоластичній традиції, філософії релігії і релігійній філософії Нового Часу і ХІХ–ХХ ст., творенні нових християнських течій та формуванні їхнього богослов’я — через вплив синергійної дії особистісних, культурно-історичних, соціальних чинників та певних внутрішньо-конфесійних мотивацій. Продемонстровано, що секулярність постає як продукт не тільки боротьби “проти впливу Церкви”, а також “боротьби” за актуальність Церкви, внутрішньо релігійної ціннісної і соціальної конкуренції (Реформація) тощо. Постсекулярність, отже, у богословському дискурсі набуває ознак “іншої” секулярності, де актуалізується останній з відомих нині типів секуляризації релігійності — глобалізована релігійність. <br/>Встановлено, що в українському релігійному середовищі засобами діагностики соціальної та культурно-громадянської сфери можна простежити дієвість принципу ефективної синергії богословського і філософського, гуманітарно-світського і віроповчально-конфесійного чинників у постсекулярному облаштуванні життя та релігійної практики. Передусім це стосується сфери освіти, соціальної активності церков, персональної соціалізації вірян тощо.
650 ## - Додаткове предметне введення – тематичний термін
Джерело заголовка чи терміна UDC
Тематичний термін чи географічна назва, як елемент введення (НП) 316 Соціологія
942 ## - Додаткові елементи входу (Коха)
Source of classification or shelving scheme Universal Decimal Classification
Тип елемента Koha Автореферат
955 ## - Код типу видання за змістом
Код типу видання за змістом (НП) Наукові видання

Немає доступних примірників.