Principles of Communication for Science and Technology (Запис № 577367)
[ простий вигляд ]
| 000 -Лідер | |
|---|---|
| fixed length control field | 03721nam a2200265 4500 |
| 001 - Контрольний номер | |
| control field | 2162214035925339 |
| 003 - Ідентифікатор контрольного номера | |
| control field | UA-OsUOA |
| 005 - Дата та час останнього входження (трансакції) | |
| control field | 20240927154056.0 |
| 008 - Елементи даних фіксованої довжини – загальна інформація | |
| fixed length control field | 240925b -usa|||| |||| 00| 0 eng d |
| 020 ## - Міжнародний стандартний книжковий номер (ISBN) | |
| Міжнародний стандартний книжковий номер (ISBN) (НП) | 9780070478213 |
| 040 ## - Джерело каталогізації | |
| Агенція оригінальної каталогізації | UA-OsUOA |
| Мова каталогізації | ukr |
| Агенція, яка здійснювала перезапис | UA-OsUOA |
| Агенція, яка здійснювала модифікацію | UA-OsUOA |
| 041 ## - Код мови | |
| Код мови тексту/ звукової доріжки чи окремого заголовка (П) | eng |
| 080 ## - Індекс Універсальної десяткової класифікації | |
| Індекс Універсальної десяткової класифікації (УДК) (НП) | 001 |
| 090 ## - Локальний шифр розміщення | |
| Класифікаційний індекс УДК | 001 |
| Авторський знак (НП) | O-50 |
| 100 ## - Основне введення – ім’я особи | |
| Ім’я особи (НП) | Olsen L. A. |
| 9 (RLIN) | 16332 |
| 245 ## - Відомості про назву | |
| Назва (НП) | Principles of Communication for Science and Technology |
| Дані про відповідальність (НП) | Leslie A. Olsen, Thomas N. Huckin |
| 260 ## - Публікація, розповсюдження і т.п. (Вихідні дані) | |
| Місце публікації, розповсюдження і т.п. (П) | New York |
| -- | St. Louis |
| -- | San Francisco |
| -- | Auckland |
| Ім’я/ наймення видавництва, розповсюджувача і т.п. (П) | McGraw-Hill Publishing Company |
| Дата публікації, розповсюдження і т.п. (П) | 1983 |
| 300 ## - Фізичний опис | |
| Обсяг | 414 p. |
| 520 ## - Резюме і т.п. | |
| Резюме, реферат, анотація, тощо (НП) | Principles of Communication for Science and Technology is a technical writing textbook for intermediate and advanced students in science and engineering. It focuses on those features which characterize scientific and technical English and which are known to be troublesome for university and industry students. It emphasizes principles and use rather than usage, that is, functional explanations rather than formal rules.<br/>The most important feature of Principles of Communication for Science and Technology is its functional-rhetorical approach, which emphasizes the communicative use of language rather than simply its formal aspects. The<br/>book does treat formal aspects where appropriate (for example, in discussing report formats, grammar, punctuation, and visual elements), but it places more emphasis on the psychological and rhetorical principles underlying effective communication. As such, it focuses on language in meaningful contexts, not on sentences or words in isolation.<br/>A second important feature of the book—and one which stems from its rhetorical focus—is its treatment of the early stages of writing. How does a writer think up something to say, find and define a topic, find appropriate<br/>things to say about a topic? In our experience, even if students or professional engineers have been assigned to do particular studies and to write reports about them (and thus have found topics), they often do not know how to set up and state a report’s problem effectively for a given audience or how to define and apply criteria needed to solve the problem. These skills are critical for scientific and technical professionals, and Chapters 4 to 6 of the book deal explicitly with them in an approach strongly indebted to classical argument and to Richard E. Young, Alton Becker, and Kenneth L. Pike’s Rhetoric: Discovery and Change.<br/>A third important feature of the book is its attempt to provide complete, explicit explanations of the main teaching points. We feel that science and engineering students prefer systematic, step-by-step instruction and that they like to have reasoned explanations for how things function, including how language functions in communication.<br/>This point gives rise to yet another feature of the book, namely, its focus on the process by which a student may produce an effective piece of communication for a given audience. Too often, textbooks treat writing merely<br/>as a finished product. They present models of good writing for the student to imitate, but they do not provide adequate guidance by which the student can learn to cope with novel situations on his or her own. Thus, we have provided step-by-step procedures that students may follow as guides to the writing process, including a number of flow charts. |
| 650 ## - Додаткове предметне введення – тематичний термін | |
| Джерело заголовка чи терміна | UDC |
| Тематичний термін чи географічна назва, як елемент введення (НП) | 001 Наука та знання в цілому. Організація розумової праці |
| 9 (RLIN) | 16261 |
| 700 1# - Додаткове введення – ім'я особи | |
| Ім’я особи (НП) | Huckin T. N. |
| 9 (RLIN) | 16333 |
| 942 ## - Додаткові елементи входу (Коха) | |
| Source of classification or shelving scheme | Universal Decimal Classification |
| Тип елемента Koha | Книги |
| 955 ## - Код типу видання за змістом | |
| Код типу видання за змістом (НП) | Наукові видання |
| Стан вилучень | Стан втрат | Джерело класифікації або схеми стелажів | Стан уражень | Не для кредиту | Постійне місце розташування | Поточне розміщення | Дата придбання | Вартість, звичайна ціна покупки | Усього замовленно | Повний номер виклику | Штрих-код | Дата останнього перегляду | Вартість, ціна заміни | Ціна ефективна від | Тип елемента Koha |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Universal Decimal Classification | ВІЛ - Відділ іноземн. літератури НБ | ВІЛ - Відділ іноземн. літератури НБ | 25/09/2024 | 15.00 | 001 O-50 | 93166 | 25/09/2024 | 15.00 | 25/09/2024 | Книги |