Principles of Communication for Science and Technology (Запис № 577367)

МАРК-запис
000 -Лідер
fixed length control field 03721nam a2200265 4500
001 - Контрольний номер
control field 2162214035925339
003 - Ідентифікатор контрольного номера
control field UA-OsUOA
005 - Дата та час останнього входження (трансакції)
control field 20240927154056.0
008 - Елементи даних фіксованої довжини – загальна інформація
fixed length control field 240925b -usa|||| |||| 00| 0 eng d
020 ## - Міжнародний стандартний книжковий номер (ISBN)
Міжнародний стандартний книжковий номер (ISBN) (НП) 9780070478213
040 ## - Джерело каталогізації
Агенція оригінальної каталогізації UA-OsUOA
Мова каталогізації ukr
Агенція, яка здійснювала перезапис UA-OsUOA
Агенція, яка здійснювала модифікацію UA-OsUOA
041 ## - Код мови
Код мови тексту/ звукової доріжки чи окремого заголовка (П) eng
080 ## - Індекс Універсальної десяткової класифікації
Індекс Універсальної десяткової класифікації (УДК) (НП) 001
090 ## - Локальний шифр розміщення
Класифікаційний індекс УДК 001
Авторський знак (НП) O-50
100 ## - Основне введення – ім’я особи
Ім’я особи (НП) Olsen L. A.
9 (RLIN) 16332
245 ## - Відомості про назву
Назва (НП) Principles of Communication for Science and Technology
Дані про відповідальність (НП) Leslie A. Olsen, Thomas N. Huckin
260 ## - Публікація, розповсюдження і т.п. (Вихідні дані)
Місце публікації, розповсюдження і т.п. (П) New York
-- St. Louis
-- San Francisco
-- Auckland
Ім’я/ наймення видавництва, розповсюджувача і т.п. (П) McGraw-Hill Publishing Company
Дата публікації, розповсюдження і т.п. (П) 1983
300 ## - Фізичний опис
Обсяг 414 p.
520 ## - Резюме і т.п.
Резюме, реферат, анотація, тощо (НП) Principles of Communication for Science and Technology is a technical writing textbook for intermediate and advanced students in science and engineering. It focuses on those features which characterize scientific and technical English and which are known to be troublesome for university and industry students. It emphasizes principles and use rather than usage, that is, functional explanations rather than formal rules.<br/>The most important feature of Principles of Communication for Science and Technology is its functional-rhetorical approach, which emphasizes the communicative use of language rather than simply its formal aspects. The<br/>book does treat formal aspects where appropriate (for example, in discussing report formats, grammar, punctuation, and visual elements), but it places more emphasis on the psychological and rhetorical principles underlying effective communication. As such, it focuses on language in meaningful contexts, not on sentences or words in isolation.<br/>A second important feature of the book—and one which stems from its rhetorical focus—is its treatment of the early stages of writing. How does a writer think up something to say, find and define a topic, find appropriate<br/>things to say about a topic? In our experience, even if students or professional engineers have been assigned to do particular studies and to write reports about them (and thus have found topics), they often do not know how to set up and state a report’s problem effectively for a given audience or how to define and apply criteria needed to solve the problem. These skills are critical for scientific and technical professionals, and Chapters 4 to 6 of the book deal explicitly with them in an approach strongly indebted to classical argument and to Richard E. Young, Alton Becker, and Kenneth L. Pike’s Rhetoric: Discovery and Change.<br/>A third important feature of the book is its attempt to provide complete, explicit explanations of the main teaching points. We feel that science and engineering students prefer systematic, step-by-step instruction and that they like to have reasoned explanations for how things function, including how language functions in communication.<br/>This point gives rise to yet another feature of the book, namely, its focus on the process by which a student may produce an effective piece of communication for a given audience. Too often, textbooks treat writing merely<br/>as a finished product. They present models of good writing for the student to imitate, but they do not provide adequate guidance by which the student can learn to cope with novel situations on his or her own. Thus, we have provided step-by-step procedures that students may follow as guides to the writing process, including a number of flow charts.
650 ## - Додаткове предметне введення – тематичний термін
Джерело заголовка чи терміна UDC
Тематичний термін чи географічна назва, як елемент введення (НП) 001 Наука та знання в цілому. Організація розумової праці
9 (RLIN) 16261
700 1# - Додаткове введення – ім'я особи
Ім’я особи (НП) Huckin T. N.
9 (RLIN) 16333
942 ## - Додаткові елементи входу (Коха)
Source of classification or shelving scheme Universal Decimal Classification
Тип елемента Koha Книги
955 ## - Код типу видання за змістом
Код типу видання за змістом (НП) Наукові видання
Фонди
Стан вилучень Стан втрат Джерело класифікації або схеми стелажів Стан уражень Не для кредиту Постійне місце розташування Поточне розміщення Дата придбання Вартість, звичайна ціна покупки Усього замовленно Повний номер виклику Штрих-код Дата останнього перегляду Вартість, ціна заміни Ціна ефективна від Тип елемента Koha
    Universal Decimal Classification     ВІЛ - Відділ іноземн. літератури НБ ВІЛ - Відділ іноземн. літератури НБ 25/09/2024 15.00   001 O-50 93166 25/09/2024 15.00 25/09/2024 Книги