Маркетинг і логістика: концептуальні основи та стратегічні рішення навч. посіб. у схемах і таблицях С. В. Смерічевська
Мова: українська Публікація: Магнолія 2006 2019 ЛьвівВидання: вид. 3-тє, стереотипОпис: 548 сISBN:- 9786175740859
Книги
| Поточна бібліотека | Шифр зберігання | Стан | Штрих-код | |
|---|---|---|---|---|
| ЧЗ - Читальна зала | 658.8:164 С50 | Доступно | 162126 |
ЗМІСТ
ПЕРЕДМОВА
ЗАЛІКОВИЙ МОДУЛЬ І
ТЕОРЕТИКО-КОНЦЕПТУАЛЬНІ ОСНОВИ МАРКЕТИНГУ
Змістовний модуль 1...................................................................................................10
Маркетинг: сутність і основні характеристики...........................................................10
Навчальні цілі
1.1. Основні поняття та історичні етапи розвитку маркетигу....................................11
1.2. Концепції маркетингу: сутність та характеристика............................................17
1.3. Принципи та функції маркетингу.........................................................................21
Резюме.........................................................................................................................27
Контрольні питання.....................................................................................................28
Тести для самоконтролю............................................................................................29
Змістовний модуль 2
Маркетинг відносин як сучасна концепція маркетингу.............................................32
Навчальні цілі..............................................................................................................32
2.1. Значення та історія розвитку маркетингу відносин .........................................33
2.2. Маркетинг відносин: сутність, принципи і основні елементи...........................35
2.3. Маркетингова система взаємодії підприємства...............................................46
2.4. Маркетинг відносин в системі маркетингового менеджменту підприємств...56
Резюме.......................................................................................................................63
Контрольні питання...................................................................................................65
Тести для самоконтролю..........................................................................................66
ЗАЛІКОВИЙ МОДУЛЬ 2 СТРАТЕГІЧНА СПРЯМОВАНІСТЬ
МАРКЕТИНГОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВ....................................................68
Змістовний модуль З
Концептуальні основи стратегічного маркетингу.....................................................68
Навчальні цілі.............................................................................................................68
3.1. Сутність, роль і завдання стратегічного макетингу...........................................69
3.2. Стратегії сегментації та вибору цільового ринку.............................................83
3.3. Маркетингові стратегії диференціації та позиціювання.................................100
Резюме......................................................................................................................109
Контрольні питання..................................................................................................110
Тести для самоконтролю..........................................................................................111
Змістовний модуль 4
Інструментарій стратегічного маркетингового аналізу...........................................115
Навчальні цілі...........................................................................................................115
4.1. Методика оцінки споживчої цінності товару....................................................116
4.2. Матриця "об'єктивна/суб'єктивна якість" товару...........................................119
4.3. Матриця BCG: переваги та недоліки.............................................................120
4.4. Особливості використання на практиці матриці McKensey.........................129
4.5. Сутність та практичне значення матриці General Electric..........................130
4.6. Матричний аналіз СЗГ...................................................................................134
Резюме...................................................................................................................144
Контрольні питання ..............................................................................................145
Тести для самоконтролю......................................................................................146
Змістовний модуль 5
Альтернативи маркетингових стратегій та метелика вибору оптимальної стратегії
Навчапьні цілі........................................................................................................149
5.1. Класифікація маркетингових стратегій........................................................150
5 2. Види та характеристика маркетингових конкурентних стратегій...............153
5.3. Основи формування цінової стратегії підприємства.................................159
5.4. Стратегічні маркетингові рішення відносно системи збуту.......................164
5.5. Стратегії просування продукції...................................................................169
5.6. Методологія вибору ефективної стратегії маркетингу...............................173
Резюме..................................................................................................................183
Контрольні питання...............................................................................................184
Тести для самоконтролю..................................................................................... 186
ЗАЛІКОВИЙ МОДУЛЬ 3
КОНЦЕПТУАЛЬНІ ОСНОВИ ТА ФУНКЦІОНАЛЬНІ ОБЛАСТІ ЛОГІСТИКИ.......190
Логістика: сутність і основні характеристики.......................................................190
Навчальні цілі.........................................................................................................190
6.1. Ретроспективний погляд на логістику: виникнення, еволюція, парад........191
6.2. Мета і завдання логістики..............................................................................198
6.3. Понятійний апарат логістики. Предмет, об'єкти і суб єкти логістики ..........203
6.4. Концепція логістики. Основні принципи, функції та види логістики.............205
6.5 Причини виникнення і тенденції розвитку сучасної логістики........................211
Резюме.....................................................................................................................214
Контрольні питання.................................................................................................215
Тести для самоконтролю.........................................................................................216
Список посилань.......................................................................................................220
Змістовний модуль 7
Функціональні області логістики...............................................................................221
Навчальні цілі.............................................................................................................221
7.1. Закупівельна логістика........................................................................................221
7.2. Логістика розподілу..............................................................................................228
7.3. Логістика виробничих процесів...........................................................................240
7.4. Логістика складування..........................................................................................247
7.5. Логістика запасів...................................................................................................265
7.6. Транспортна логістика...........................................................................................307
7.7. Інформаційна логістика..........................................................................................315
Резюме.............................................................................................................................329
Контрольні питання..........................................................................................................331
Тести для самоконтролю.................................................................................................332
Список посилань...............................................................................................................334
ЗАЛІКОВИМ МОДУЛЬ 4
СТРАТЕГІЧНА СПРЯМОВАНІСТЬ ЛОГІСТИКИ...............................................................336
Змістовний модуль 8
Логістичний менеджмент: методологічні особливості та стратегічні рішення...............336
Навчальні цілІ.....................................................................................................................336
8.1. Сутність, принципи, функції та методи логістичного менеджменту (ЛМ)..............337
8.2. Процес еволюції та ієрархічність логістичного менеджменту...............................346
8.3. Особливості об'єкта логістичного менеджменту......................................................349
8.4. Особливості організації логістичного менеджменту в логістичних системах.........356
8.5. Логістичний аудит як основна з функцій логістичного менеджменту.......................360
8.6. Формування логістичної споживчої цінності як одна з стратегічних цілей
логістичного менеджменту..................................................................................................371
8.7. Класифікація логістичних стратегій та алгоритм прийняття
стратегічних логістичних рішень......................................................................................374
Резюме.................................................................................................................................382
Контрольні питання.............................................................................................................384
Тести для самоконтролю....................................................................................................384
Список посилань.................................................................................................................388
Змістовний МОДУЛЬ 9
Особливості логістичних систем (ЛС) як об'єкта логістичного управління......................390
Навчальні цілІ......................................................................................................................390
9.1. Сутність, структуризація та класифікація ЛС............................................................391
9.2. Основні елементи, зв'язки та властивості ЛС...........................................................398
9.3. Зміст, задачі та етапи життєвого циклу ЛС................................................................403
9.4. Механізм і процедура проектування та аналізу ЛС..................................................405
9.5. Критерії та підходи дооцінки ефективності функціонування ЛС.............................410
Резюме.................................................................................................................................420
Контрольні питання............................................................................................................422
Тести для самоконтролю....................................................................................................422
Список посилань.................................................................................................................426
Змістовний модуль 10
Управління ланцюгами поставок........................................................................................428
Навчальні цілі.......................................................................................................................428
10.1. Сутність та еволюція концепції управління ланцюгами поставок..........................429
10.2. Структура та типи зв'язків у ланцюгах поставок .....................................................433
10.3. Інтеграція і співпраця у ланцюгах поставок..............................................................438
10.4. Стратегії досягнення конкурентних переваг компаній у сфері управління ланцюгами поставок..........452
10 5. Ефективність управління ланцюгами поставок: напрями підвищення та методи оцінки...............458
10.6. Ризики в процесі управління ланцюгами поставок..................................................467
10.7. Система менеджменту безпеки ланцюгів поставок.................................................470
Резюме..................................................................................................................................472
Контрольні питання..............................................................................................................473
Тести для самоконтролю.....................................................................................................474
Список посилань..................................................................................................................478
Логістичне обслуговування..................................................................................................479
Навчальні цілі.......................................................................................................................479
11.1. Сутність процесу логістичного обслуговування .......................................................480
11.2. Види логістичного обслугову вання...........................................................................484
11.3. Управління якістю логістичного обслуговування.......................................................486
11.4. Обгрунтування рівня обслуговування клієнтів...........................................................492
11.5. Стратегії логістичного обслуговування.......................................................................495
11.6. Використання сучасних технологій у логістичному обслуговуванні..........................497
Резюме...................................................................................................................................501
Контрольні питання...............................................................................................................503
Тести для самоконтролю.......................................................................................................503
Список посипань....................................................................................................................506
Кросворди...............................................................................................................................507
Список рекомендованих джерел з модулю «Маркетинг»....................................................516
Список рекомендованих джерел з модулю «Логістика»......................................................526
Іменний покажчик з модулю «Маркетинг» Іменний покажчик з модулю «Логістика»........534
Матеріал у навчальному посібнику структурований та систематизований згідно з сучасними концепціями маркетингу та логістики відповідно до алгоритму прийняття стратегічних управлінських рішень. Процеси інтеграції маркетингу та логістики набувають особливої актуальності в умовах розвинених ринкових відносин та сприяють забезпеченню ефективної взаємодії двох управлінських концепцій, які доповнюють одна одну. Взаємодія маркетингу - як концепції управління, орієнтованої на ринок, і логістики - як концепції управління, орієнтованої на потік, створює можливості підвищення матеріальної, економічної та інформаційної корисності й цінності продукту (послуги) для споживача або клієнта. Особлива увага авторами посібника приділяється концепції маркетингу відносин, методології формування споживчої та логістичної цінності товару (послуги). Розглянуті деякі секрети використання на практиці методологічного інструментарії маркетингового аналізу та логістичного аудиту стратегічних позицій підприємства. Викладені основні положення й особливості методології формування ефективних маркетингових та логістичних стратегій. Даються рекомендації з методології оцінки та мінімізації ризиків в процесі управління ланцюгами поставок. Подання навчального матеріалу у вигляді таблиць, схем та рисунків допоможе студентам і фахівцям зосередити увагу на найважливіших аспектах формування маркетингового та логістичного стратегічного мислення, розібратися в багатьох складних проблемах, що виникають на практиці в умовах ринкової економіки та усвідомити глибинні процеси, які визначають успіх розвитку конкретного бізнесу. Адресовано студентам, аспірантам, викладачам ВНЗ управлінських, економічних та інженерних спеціальностей. Книга буде корисною також керівникам підприємств і спеціалістам-практикам і взагалі усим тим, хто цікавиться теорією і практикою сучасного менеджменту, маркетингу та логістики.
Немає коментарів для цієї одиниці.