Лінгвопоетика міфологічного інтертексту в ранній драматургії М. Метерлінка Чистяк Дмитро Олександрович ; наук. керівник Бурбело Валентина Броніславівна
Вид матеріалу:
Текст Мова: українська Публікація: Київ 2012Опис: 18 сТематика(и): Примітка про дисертацію: Київський національний університет імені Тараса Шевченка 2012 Зведення: Дисертацію присвячено дослідженню особливостей вербалізації давньогрецького міфологічного інтертексту в текстах ранньої драматургії М. Метерлінка. Міфологічний інтертекст виділяється як семіотичний процес, що актуалізує в текстах різних епох у певних мовних засобах структурно організовані семантичні відношення, генеровані міфологічною картиною світу певного культурного ареалу, які виступають прагматично направленим актом комунікації.
У роботі пропонується методика лінгвопоетичного аналізу міфологічного інтертексту на основі інтертекстуального зіставлення одиниць міфічної конотації на різних рівнях образно-семантичної ізотопії з античними інтертекстами різних хронологічних зрізів. Виявлено, що основною міфічно конотованою ідеєю в ранній драматургії М. Метерлінка виступає перехід із негативно конотованого мегаконцепту ЖИТТЯ у позитивно маркований мегаконцепт СМЕРТЬ, що генерує оригінальний образ автора через контамінацію анімістичної та неолітичної семантики і становить виняткове естетичне явище в контексті основних символістських міфопоетичних картин світу.
Автореферат
Автореферат дисертації на здобуття наукового ступеня кандидата філологічних наук
Київський національний університет імені Тараса Шевченка 2012
Дисертацію присвячено дослідженню особливостей вербалізації давньогрецького міфологічного інтертексту в текстах ранньої драматургії М. Метерлінка. Міфологічний інтертекст виділяється як семіотичний процес, що актуалізує в текстах різних епох у певних мовних засобах структурно організовані семантичні відношення, генеровані міфологічною картиною світу певного культурного ареалу, які виступають прагматично направленим актом комунікації.
У роботі пропонується методика лінгвопоетичного аналізу міфологічного інтертексту на основі інтертекстуального зіставлення одиниць міфічної конотації на різних рівнях образно-семантичної ізотопії з античними інтертекстами різних хронологічних зрізів. Виявлено, що основною міфічно конотованою ідеєю в ранній драматургії М. Метерлінка виступає перехід із негативно конотованого мегаконцепту ЖИТТЯ у позитивно маркований мегаконцепт СМЕРТЬ, що генерує оригінальний образ автора через контамінацію анімістичної та неолітичної семантики і становить виняткове естетичне явище в контексті основних символістських міфопоетичних картин світу.
Немає коментарів для цієї одиниці.