Диверсифікація авторської свідомості в інтелектуальній прозі В. Домонтовича Гірняк Мар'яна Олегівна ; наук. керівник Зубрицька Марія Олексіївна
Вид матеріалу:
Текст Мова: українська Публікація: Київ 2006Опис: 20 сТематика(и): Примітка про дисертацію: Інститут літератури ім. Т. Г. Шевченка 2006 Зведення: Предметом дослідження в дисертації є гетерогенний характер авторської свідомості В. Домонтовича. Усвідомлюючи принципову відмінність (і водночас тісний зв’язок) між письменником як реальною особою і автором як естетично перетвореним суб’єктом, ми розглядаємо авторську свідомість як метатекстуальну категорію, що передбачає глибинну єдність текстуального і позатекстового наближення до автора художнього твору.
Реконструювання авторської свідомості передбачає звернення до суб’єктного рівня організації тексту, тобто до персонажів і нараторів, які опосередковують у художньому творі автора, не даючи водночас змоги читачеві розшифрувати авторську позицію. Важливими є також несуб'єктні форми вираження авторської свідомості, адже сюжетно-композиційна та жанрово-стильова специфіка прози В. Домонтовича дозволяє зробити висновок про своєрідність авторського мислення, про "авторські’' пріоритети при побудові віртуального світу'. Наявність у творах Домонтовича ключових образів маски, дзеркала, темряви, нудьги, порожнечі чи двозначного слова свідчить про відповідну тональність світовідчування автора, який залишає частку свого “я” в художньому тексті, незважаючи на те, що читач ніколи не зможе осягнути автентичний авторський образ.
Автореферат
Автореферат дисертації на здобуття наукового ступеня кандидата філологічних наук
Інститут літератури ім. Т. Г. Шевченка 2006
Предметом дослідження в дисертації є гетерогенний характер авторської свідомості В. Домонтовича. Усвідомлюючи принципову відмінність (і водночас тісний зв’язок) між письменником як реальною особою і автором як естетично перетвореним суб’єктом, ми розглядаємо авторську свідомість як метатекстуальну категорію, що передбачає глибинну єдність текстуального і позатекстового наближення до автора художнього твору.
Реконструювання авторської свідомості передбачає звернення до суб’єктного рівня організації тексту, тобто до персонажів і нараторів, які опосередковують у художньому творі автора, не даючи водночас змоги читачеві розшифрувати авторську позицію. Важливими є також несуб'єктні форми вираження авторської свідомості, адже сюжетно-композиційна та жанрово-стильова специфіка прози В. Домонтовича дозволяє зробити висновок про своєрідність авторського мислення, про "авторські’' пріоритети при побудові віртуального світу'. Наявність у творах Домонтовича ключових образів маски, дзеркала, темряви, нудьги, порожнечі чи двозначного слова свідчить про відповідну тональність світовідчування автора, який залишає частку свого “я” в художньому тексті, незважаючи на те, що читач ніколи не зможе осягнути автентичний авторський образ.
Немає коментарів для цієї одиниці.