Диверсифікація авторської свідомості в інтелектуальній прозі В. Домонтовича Гірняк Мар'яна Олегівна ; наук. керівник Зубрицька Марія Олексіївна

За: Вид матеріалу: Текст Мова: українська Публікація: Київ 2006Опис: 20 сТематика(и): Примітка про дисертацію: Інститут літератури ім. Т. Г. Шевченка 2006 Зведення: Предметом дослідження в дисертації є гетерогенний характер авторської свідомості В. Домонтовича. Усвідомлюючи принципову відмінність (і водночас тісний зв’язок) між письменником як реальною особою і автором як естетично перетвореним суб’єктом, ми розглядаємо авторську свідомість як метатекстуальну категорію, що передбачає глибинну єдність текстуального і позатекстового наближення до автора художнього твору. Реконструювання авторської свідомості передбачає звернення до суб’єктного рівня організації тексту, тобто до персонажів і нараторів, які опосередковують у художньому творі автора, не даючи водночас змоги читачеві розшифрувати авторську позицію. Важливими є також несуб'єктні форми вираження авторської свідомості, адже сюжетно-композиційна та жанрово-стильова специфіка прози В. Домонтовича дозволяє зробити висновок про своєрідність авторського мислення, про "авторські’' пріоритети при побудові віртуального світу'. Наявність у творах Домонтовича ключових образів маски, дзеркала, темряви, нудьги, порожнечі чи двозначного слова свідчить про відповідну тональність світовідчування автора, який залишає частку свого “я” в художньому тексті, незважаючи на те, що читач ніколи не зможе осягнути автентичний авторський образ.
Тип одиниці: Автореферат
Мітки з цієї бібліотеки: Немає міток з цієї бібліотеки для цієї назви. Ввійдіть, щоб додавати мітки.
Оцінки зірочками
    Середня оцінка: 0.0 (0 голос.)
Немає реальних примірників для цього запису

Автореферат дисертації на здобуття наукового ступеня кандидата філологічних наук
Інститут літератури ім. Т. Г. Шевченка 2006

Предметом дослідження в дисертації є гетерогенний характер авторської свідомості В. Домонтовича. Усвідомлюючи принципову відмінність (і водночас тісний зв’язок) між письменником як реальною особою і автором як естетично перетвореним суб’єктом, ми розглядаємо авторську свідомість як метатекстуальну категорію, що передбачає глибинну єдність текстуального і позатекстового наближення до автора художнього твору.
Реконструювання авторської свідомості передбачає звернення до суб’єктного рівня організації тексту, тобто до персонажів і нараторів, які опосередковують у художньому творі автора, не даючи водночас змоги читачеві розшифрувати авторську позицію. Важливими є також несуб'єктні форми вираження авторської свідомості, адже сюжетно-композиційна та жанрово-стильова специфіка прози В. Домонтовича дозволяє зробити висновок про своєрідність авторського мислення, про "авторські’' пріоритети при побудові віртуального світу'. Наявність у творах Домонтовича ключових образів маски, дзеркала, темряви, нудьги, порожнечі чи двозначного слова свідчить про відповідну тональність світовідчування автора, який залишає частку свого “я” в художньому тексті, незважаючи на те, що читач ніколи не зможе осягнути автентичний авторський образ.

Немає коментарів для цієї одиниці.

для можливості публікувати коментарі.