TY - BOOK AU - Цуркан М. В. TI - Методична система навчання української мови як іноземної студентів медичних закладів вищої освіти PY - 2020/// CY - Київ KW - UDC KW - 378 Вища освіта. Вища школа. Підготовка наукових кадрів N2 - У процесі студіювання, аналізу й синтезу спеціальних наукових праць з обраної проблеми обґрунтовано теоретико-методологічні засади методичної системи навчання української мови як іноземної студентів медичних закладів вищої освіти, складниками якої визначено: сучасні підходи (особистісно орієнтований, професійно орієнтований, системний, комунікативно-діяльнісний, компетентнісний, соціокультурний, словоцентричний, контекстний, жанровий); принципи (свідомості, візуалізації, міжкультурної взаємодії, індивідуалізації та диференціації, інтенсифікації, концентризму, апроксимації, урахування рідної мови (мови-посередника), міждисциплінарних зв’язків, комунікативної спрямованості, домінувальної ролі навчальних вправ, текстоцентризму, діалогізації, деонтологізацїї); методи (прямий метод, свідомо-зіставний, тезаурусний, змішаного навчання, тренінгових вправ, навчальної дискусії, метод "розумовий штурм", кейс-метод, метод ділової гри, інтерактивні методи навчання, комунікативний, граматико-перекладний метод, сугестивний, аудіолінгвальний); технології (структурно-логічні, інтеграційні, ігрові, тренінгові, діалогові, інформаційно-комунікаційні), використовувані на заняттях в оптимальних комбінаціях з урахуванням мети, завдань, особливостей мовного матеріалу задля формування у студентів-іноземців практичних умінь і навичок як невід’ємних складників українськомовної професійно-комунікативної компетентності. У роботі досліджено ґенезу становлення методики навчання української мови як іноземної в лінгводидактичному дискурсі. З’ясовано змістові характеристики базових понять дослідження: "комунікативна компетентність", "комунікативна компетентність студента-іноземця медичного закладу вищої освіти", "професійна компетентність","професійно-комунікативна компетентність майбутнього фахівця медичної галузі", "професійна мовленнєва компетентність майбутнього лікаря", "система", "методична система навчання", "українська мова як іноземна". Уточнено змістове наповнення понять: "українськомовна професійно-комунікативна компетентність студентів-іноземців медичного закладу вищої освіти", "методична системи навчання української мови як іноземної в медичних закладах вищої освіти". Схарактеризовано дидактичний потенціал пропонованих вправ і завдань у методичній системі навчання української мови як іноземної. Визначено критерії, показники та рівні сформованості українськомовної професійно комунікативної компетентності студентів-іноземців медичних закладів вищої освіти. Доведено ефективність методичної системи навчання української мови як іноземної студентів медичних закладів вищої освіти ER -