TY - BOOK AU - Швидкий В. О. TI - Особливості формування Я—концепції в професійному становленні особистості PY - 2007/// CY - Київ KW - UDC KW - 159.9 Психологія N2 - Досліджено формування професійної складової Я-концепції студентів вищих навчальних закладів. Становлення професійної складової Я- концепції передбачає наближення особистісного ідеального образу “Я” до соціально заданого образу фахівця, прийнятого особистістю і критично усвідомленого. Формування професійної Я-концепції здійснюється імпульсами швидких змін на тлі латентних періодів екзистенційно - буттєвої самосвідомості у напрямку до професійного самоконтролю процесу праці та самооцінювання. Формування Я-концепції студентів полягає у трансформації буттєвої сфери самосвідомості, активізації інтерналізації та / або конформізму, прагматизації, посиленні вольового управління на фоні зниження спрямованості до саморозвитку (саморуху). Існують стратегії адаптації студента до професії. Одна з них - стратегія поведінки переможця - пов’язана з адекватним розвитком Я-концепції особистості. Інші стратегії є варіаціями подолання перешкод через інтерналізацію ER -