TY - BOOK AU - Кихтюк О. В. TI - Психологічні особливості формування етнічної толерантності у студентської молоді PY - 2010/// CY - Луцьк KW - UDC KW - 159.9 Психологія N2 - Дисертація присвячена проблемі формування етнічної толерантності у студентів. За основу вивчення етнічної толерантності обрано особистісно- центрований підхід у сукупності таких принципів: індивідуально-психологічного, соціально-психологічного, діяльнісного, вікового та системно- психологічного. Використання цих принципів дало змогу побудувати концептуальну модель етнічно толерантної особистості у сукупності таких компонентів: когнітивного, афективного і конативного, Когнітивний компонент містить знання й уявлення про психічний склад етносів, національний характер, етнічні стереотипи і етнічні конфлікти. Афективний компонент представлений комунікативними, практичними, глоричними й альтруїстичними емоціями. Конативний компонент охоплює міжетнічні інтереси і міжетнічну спрямованість. Результати емпіричного вивчення індексу етнічної толерантності та усіх компонентів етнічно толерантної особистості свідчать про переважання студентів із середнім і низьким рівнем розвитку етнічної толерантності. Окрім того, встановлені значущі кореляційні зв’язки між показниками етнічної толерантності та особливостями пізнавальної, мотиваційної і емоційної сфер особистості, що засвідчило необхідність розробки програми, спрямованої на формування етнічно толерантної особистості на основі особистісно-центрованого підходу. Програма формувального впливу представлена двома окремими видами тренінгів: тренінгом «Етнічно толерантна особистість» та тренінгом інтерактивного впливу «Оксфордські дебати». Аналіз результатів впровадження програми формувального виливу свідчить про її ефективність та можливість широкого використання у виховній роботі вітчизняних вишів ER -