Ланюк Є. Політика і мистецтво. Історичний взаємозв'язок : монографія / Євген Ланюк. — Львів : ЛНУ імені Івана Франка, 2017. — 244 с. : вкл. 24 с.

Зміст:
Вступ ...................................................................................................................... 5
Розділ 1. ПОЛІТИКА І МИСТЕЦТВО
У ПРИЗМІ ТЕОРЕТИЧНИХ ПІДХОДІВ ................................................. 15
1.1. Свобода як основа політики і мистецтва
у філософії Іммануїла Канта ................................................................ 16
1.2. Синкретизм політики і мистецтва в концепції
«естетичної держави» Фрідріха Шиллера ........................................ 21
1.3. «Форма культури» і «хаос цивілізації»: політика
і мистецтво в історіософії Освальда Шпенглера ............................. 27
1.4. Революційна діалектика політики і мистецтва
у вченні Карла Маркса та Фрідріха Енгельса ................................... 32
1.5. Політика і мистецтво в концепції «культурної гегемонії»
Антоніо Грамші: від антиномії до симбіозу ..................................... 43
1.6. Тотальність та уречевлення як історичні матриці взаємодії
політики і мистецтва в ідеях Георга Лукача .................................... 47
1.7. Від «ауратичного мистецтва» до естетики фашизму:
Вальтер Беньямін про політику і мистецтво ................................... 53
1.8. Теодор Адорно про суперечності політики і мистецтва:
культурне виробництво і «негативна діалектика» .......................... 63
1.9. Естетичний режим та етичний поворот: діалогічність
політики і мистецтва Жака Рансьєра ................................................ 68
1.10. Нова історична модель: пропозиції і перспективи ...................... 79
Розділ 2 ІСТОРИЧНІ ФОРМИ ВЗАЄМОЗВ’ЯЗКУ
ПОЛІТИКИ І МИСТЕЦТВА ...................................................................... 95
2.1. Влада як ідея зв’язку політики і мистецтва в епоху
стародавніх східних цивілізацій .......................................................... 96
2.2. Естетичний, пластичний космос як ідея античного
зв’язку політики і мистецтва ................................................................ 103
2.3. Трансцендентне духовне буття як ідея зв’язку політики
і мистецтва в епоху Середньовіччя ..................................................... 117
2.4. Антропоцентрична краса як ідея зв’язку політики
і мистецтва в епоху Відродження ........................................................ 128
2.5. Розум як ідея зв’язку політики і мистецтва в «еру Розуму» ......... 139
2.6. Колізія монізму і плюралізму
у співвідношенні політики і мистецтва епохи романтизму ......... 164
2.7. Демократія і тоталітаризм як протилежні форми
модерного співвідношення політики і мистецтва .......................... 183
2.8. Бажання як основа постмодерного синкретизму
політики і мистецтва .............................................................................. 207
Висновки .............................................................................................................. 226
Використані джерела ...................................................................................... 231

Анотація:
Монографія присвячена дослідженню взаємозв’язку політики і мистецтва в історичній перспективі. Автор аналізує ключові філософські підходи до аналізу цього взаємозв’язку, зокрема ідеї І. Канта, Ф. Шиллера, О. Шпенглера, представників марксизму і неомарксизму, та пропонує свій власний оригінальний погляд на історичне співвідношення цих сфер, що ґрунтується на концептуалізації трьох історичних принципів (монізму, плюралізму та синтезу монізму і плюралізму) і двох способів (культурного та ідеологічного). Такий підхід дозволив широкоформатно подивитись на історичну еволюцію політики і мистецтва та проаналізувати її крізь призму єдиної концепції від епохи Стародавнього Сходу до постмодерну. Монографія розрахована на філософів, культурологів, політологів, істориків, мистецтвознавців, усіх, кого цікавлять міждисциплінарні гуманітарні дослідження.

9786171003736


130 Філософія культури. Системи культури. Теорія культурологічних комплексів (культурологічні учення)

130.2:32