000 03711nam a22002657a 4500
001 216219031
003 UA-OsUOA
005 20210103164207.0
008 200810b un ||||| m||| 00| 0 ukr d
040 _aUA-OsUOA
_bukr
_cUA-OsUOA
_dUA-OsUOA
041 _aukr
080 _a80.01-2
090 _a80.01-2
095 _a10.01.06
_bтеорія літератури
100 _aВеремчук Ю. В.
245 _aП'єса-притча. Генеза. Поетика
_cВеремчук Юлія Володимирівна ; наук. керівник Чирков Олександр Семенович
260 _aКиїв
_c2005
300 _a19 с.
502 _6Автореферат дисертації на здобуття наукового ступеня кандидата філологічних наук
_cІнститут літератури імені Т. Г. Шевченка
_d2005
520 _aДисертаційне дослідження спрямоване на вивчення процесів виникнення та становлення п’єси-притчі, а також на визначення основних елементів поетики жанру. Викладається концепція походження та еволюції жанру. Джерелом появи п’єси-притчі автор вважає сакральні тексти (передусім Біблію), в яких прослідковуються процеси синтезу притчевого компоненту та драматичного начала. У дослідженні виділяються ключові етапи розвитку п'єси-притчі (священні книги, середньовічний релігійний театр, притчеподібна драматургія на межі XIXXX століть, творчість Бертольта Брехта). Показана значущість кожного етапу для утвердження п’єси-притчі як жанру епічної драми. У дисертації визначається та описується комплекс атрибутивних ознак жанру, специфіка тематичного діапазону та відмінності п’єси-притчі від притчі канонічної. Висвітлюється питання про особливості побудови сюжету п’єси-притчі, в межах якого розглядаються типи п’єси-притчі в залежності від первинності чи вторинності використання матеріалу. Сюжет п’єси-притчі функціонує на двох рівнях, які автор визначає як внутрішній та зовнішній. Кожен рівень посідає певне місце в процесі втілення авторського бачення твору. При дослідженні поетики вивчається своєрідність дії метафори та алегорії. Аналізується природа дидактичного компоненту та специфіка впливу п’єси-притчі на реципієнта.
650 _2UDC
_a80 Загальні питання лінгвістики та літератури. Філологія
942 _2udc
_cAR
955 _a1
999 _c460928
_d460928