000 02837nam a22002657a 4500
001 216219141
003 UA-OsUOA
005 20210118134315.0
008 200830b un ||||| m||| 00| 0 ukr d
040 _aUA-OsUOA
_bukr
_cUA-OsUOA
_dUA-OsUOA
041 _aukr
080 _a811.111'42
090 _a811.111'42
095 _a10.02.04
_bгерманські мови
100 _aКотова I. A.
245 _aКонцепти ГЕРОЙ та АНТИГЕРОЙ в американському кінодискурсі: когнітивний і прагматичний аспекти
_cКотова Ірина Анверівна ; наук. керівник Бондаренко Євгенія Валеріївна
260 _aХарків
_c2017
300 _a20 с.
502 _6Автореферат дисертації на здобуття наукового ступеня кандидата філологічних наук
_cХарківський національний університет імені В. Н. Каразіна
_d2017
520 _aУ дисертації презентовано результати дослідження структурно-змістових і комунікативних особливостей концептів ГЕРОЙ та АНТИГЕРОЙ в американському кінодискурсі. Описано архетипове підґрунтя концептів та номінації як засіб первинного портретування. Зміст відповідних понять репрезентовано семантичними комплексами лексем hero, antihero та villain. Для ГЕРОЯ та АНТИГЕРОЯ у 1977–2001 рр. та 2002–2012 рр. актуалізуються обидва ціннісні полюси, які змінюються залежно від етапу наративу. В образній складовій ГЕРОЯ фокус уваги історично зміщується на обов’язок та самопожертву, а в наративі — з опису на функцію. Для АНТИГЕРОЯ у 2002–2012 рр. послаблюється фокус на загрозі, а з розвитком наративу акцентуються негативні наслідки його дій і покарання. У прагматиконі героя переважають кооперативні стратегії, а антигероя — некооперативні.
650 _2UDC
_a811.111 Англійська мова
942 _2udc
_cAR
955 _a1
999 _c461152
_d461152