Ідея "Київ — другий Єрусалим" у контексті української духовної традиції (Запис № 459557)

МАРК-запис
000 -Лідер
fixed length control field 07056nam a22002657a 4500
001 - Контрольний номер
control field 216218602
003 - Ідентифікатор контрольного номера
control field UA-OsUOA
005 - Дата та час останнього входження (трансакції)
control field 20201121223051.0
008 - Елементи даних фіксованої довжини – загальна інформація
fixed length control field 200614b un ||||| m||| 00| 0 ukr d
040 ## - Джерело каталогізації
Агенція оригінальної каталогізації UA-OsUOA
Мова каталогізації ukr
Агенція, яка здійснювала перезапис UA-OsUOA
Агенція, яка здійснювала модифікацію UA-OsUOA
041 ## - Код мови
Код мови тексту/ звукової доріжки чи окремого заголовка (П) ukr
080 ## - Індекс Універсальної десяткової класифікації
Індекс Універсальної десяткової класифікації (УДК) (НП) 130.123:2-584(=161.2)(33+477-25)(043.3)
090 ## - Локальний шифр розміщення
Класифікаційний індекс УДК 130.123:2-584(=161.2)(33+477-25)(043.3)
095 ## - Код спеціальності для авторефератів
Код спеціальності 09.00.11
Назва спеціальності релігієзнавство
100 ## - Основне введення – ім’я особи
Ім’я особи (НП) Крисюк І. М.
245 ## - Відомості про назву
Назва (НП) Ідея "Київ — другий Єрусалим" у контексті української духовної традиції
Дані про відповідальність (НП) Крисюк Інна Михайлівна ; наук. керівник Чорноморець Юрій Павлович
260 ## - Публікація, розповсюдження і т.п. (Вихідні дані)
Місце публікації, розповсюдження і т.п. (П) Київ
Дата публікації, розповсюдження і т.п. (П) 2019
300 ## - Фізичний опис
Обсяг 19 с.
502 ## - Примітка про дисертацію
Зв'язок Автореферат дисертації на здобуття наукового ступеня кандидата філософських наук<br/>
Наймення інституції, що представляється Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова
Рік отримання вченого ступеня 2019
520 ## - Резюме і т.п.
Резюме, реферат, анотація, тощо (НП) У дисертації вперше у вітчизняному релігієзнавстві здійснено комплексне міждисциплінарне дослідження ідеї “Київ — Новий Єрусалим”. В контексті дослідницьких парадигм релігієзнавства та нового розділу гуманітаристики — ієротопїї розкрито сутність феномену культурно-семіотичного трансферу сакрального міста. Показано, що культурно-семіотичний трансфер палестинського Єрусалиму на терени Києва відбувався комплексно, відповідно до трьох парадигмальних типів (перенесення ідей, перенесення образу та перенесення зовнішніх ознак).<br/>Розглянуто етапи втілення ідеї “Київ — Другий Єрусалим” на українських теренах, актуалізацію, змістовно-акеіологічне наповнення та контекст суспільного використання ідеологеми. Обґрунтовано, що ідеологема “Київ — Новий Єрусалим” в українському релігійному та ідеологічному дискурсі є органічною цілісністю есхатологічного (месійного) та політичного (місійного). Запропоновано авторську періодизацію історії розвитку ідеї “Київ — Новий Єрусалим”. Досліджено джерела формування ідеї “Київ — Другий Єрусалим”, починаючи з Київської Русі, її сутнісне наповнення та роль в утвердженні статусу Києва як однієї зі столиць вселенського християнства. Доведено значення ідеологеми “Київ — Другий Єрусалим” для ствердження ролі України як колиски християнства на теренах Східної Європи, та закріплення духовної спадщини Київської Русі як джерела української національної і релігійної ідентичності. <br/>Виявлено, що на кожному етапі свого функціонування ідеологема “Київ — Другий Єрусалим” актуалізує нові її теологічні та суспільні інтерпретації відповідно до “викликів часу”, що постають в конкретний історичний період національного розвитку: Ця концепція як альтернативна католицькій цивілізаційній та геополітичній ідентичності актуалізується в часи суспільно-політичної та національної боротьби XVI–XVII ст. в контексті міжконфесійних ідеологічних змагань православних полемістів з їх уніатськими, протестантськими та римо-католицькими опонентами як концепція Київського Сіону. Показано, що з кінця XVIII ст. рефлексія даної ідеологеми відбувалася в україноцентричному та російськоцентричному контекстах. В творах українського радикального націоналізму початку XX ст. ідеологема “Київ — Другий Єрусалим” стає фактором національної самоідентифікації на тлі ідеологічної експансії Російської імперії та її наступника — СРСР. <br/>Розкрито сучасний стан актуалізації ідеологеми в богословському, філософському та релігієзнавчому дискурсах. В контексті геополітичних зазіхань РФ ця ідеологема протистоїть ідеологемі “Москва — Третій Рим”в її сучасній модифікації — концепції “Русскій мірь”, спрямованій на духовну інтеграцію в російську державу православних пострадянського простору без врахування кордонів незалежних національних держав. Розглянуто бачення ідеї “Київ — другий (новий) Єрусалим” iєрapxaми церков Володимирове хрещення з початку XX ст. і до сьогодення. Здійснено аналіз геополітичних контроверз релігійних міфологем “Київ як Новий Єрусалим” vs “Москва як третій Рим” в контексті сучасних реалій.
650 ## - Додаткове предметне введення – тематичний термін
Джерело заголовка чи терміна UDC
Тематичний термін чи географічна назва, як елемент введення (НП) 13 Філософія розуму і духу. Метафізика духовного життя
942 ## - Додаткові елементи входу (Коха)
Source of classification or shelving scheme Universal Decimal Classification
Тип елемента Koha Автореферат
955 ## - Код типу видання за змістом
Код типу видання за змістом (НП) Наукові видання

Немає доступних примірників.