Ідея "Київ — другий Єрусалим" у контексті української духовної традиції (Запис № 459557)
[ простий вигляд ]
| 000 -Лідер | |
|---|---|
| fixed length control field | 07056nam a22002657a 4500 |
| 001 - Контрольний номер | |
| control field | 216218602 |
| 003 - Ідентифікатор контрольного номера | |
| control field | UA-OsUOA |
| 005 - Дата та час останнього входження (трансакції) | |
| control field | 20201121223051.0 |
| 008 - Елементи даних фіксованої довжини – загальна інформація | |
| fixed length control field | 200614b un ||||| m||| 00| 0 ukr d |
| 040 ## - Джерело каталогізації | |
| Агенція оригінальної каталогізації | UA-OsUOA |
| Мова каталогізації | ukr |
| Агенція, яка здійснювала перезапис | UA-OsUOA |
| Агенція, яка здійснювала модифікацію | UA-OsUOA |
| 041 ## - Код мови | |
| Код мови тексту/ звукової доріжки чи окремого заголовка (П) | ukr |
| 080 ## - Індекс Універсальної десяткової класифікації | |
| Індекс Універсальної десяткової класифікації (УДК) (НП) | 130.123:2-584(=161.2)(33+477-25)(043.3) |
| 090 ## - Локальний шифр розміщення | |
| Класифікаційний індекс УДК | 130.123:2-584(=161.2)(33+477-25)(043.3) |
| 095 ## - Код спеціальності для авторефератів | |
| Код спеціальності | 09.00.11 |
| Назва спеціальності | релігієзнавство |
| 100 ## - Основне введення – ім’я особи | |
| Ім’я особи (НП) | Крисюк І. М. |
| 245 ## - Відомості про назву | |
| Назва (НП) | Ідея "Київ — другий Єрусалим" у контексті української духовної традиції |
| Дані про відповідальність (НП) | Крисюк Інна Михайлівна ; наук. керівник Чорноморець Юрій Павлович |
| 260 ## - Публікація, розповсюдження і т.п. (Вихідні дані) | |
| Місце публікації, розповсюдження і т.п. (П) | Київ |
| Дата публікації, розповсюдження і т.п. (П) | 2019 |
| 300 ## - Фізичний опис | |
| Обсяг | 19 с. |
| 502 ## - Примітка про дисертацію | |
| Зв'язок | Автореферат дисертації на здобуття наукового ступеня кандидата філософських наук<br/> |
| Наймення інституції, що представляється | Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова |
| Рік отримання вченого ступеня | 2019 |
| 520 ## - Резюме і т.п. | |
| Резюме, реферат, анотація, тощо (НП) | У дисертації вперше у вітчизняному релігієзнавстві здійснено комплексне міждисциплінарне дослідження ідеї “Київ — Новий Єрусалим”. В контексті дослідницьких парадигм релігієзнавства та нового розділу гуманітаристики — ієротопїї розкрито сутність феномену культурно-семіотичного трансферу сакрального міста. Показано, що культурно-семіотичний трансфер палестинського Єрусалиму на терени Києва відбувався комплексно, відповідно до трьох парадигмальних типів (перенесення ідей, перенесення образу та перенесення зовнішніх ознак).<br/>Розглянуто етапи втілення ідеї “Київ — Другий Єрусалим” на українських теренах, актуалізацію, змістовно-акеіологічне наповнення та контекст суспільного використання ідеологеми. Обґрунтовано, що ідеологема “Київ — Новий Єрусалим” в українському релігійному та ідеологічному дискурсі є органічною цілісністю есхатологічного (месійного) та політичного (місійного). Запропоновано авторську періодизацію історії розвитку ідеї “Київ — Новий Єрусалим”. Досліджено джерела формування ідеї “Київ — Другий Єрусалим”, починаючи з Київської Русі, її сутнісне наповнення та роль в утвердженні статусу Києва як однієї зі столиць вселенського християнства. Доведено значення ідеологеми “Київ — Другий Єрусалим” для ствердження ролі України як колиски християнства на теренах Східної Європи, та закріплення духовної спадщини Київської Русі як джерела української національної і релігійної ідентичності. <br/>Виявлено, що на кожному етапі свого функціонування ідеологема “Київ — Другий Єрусалим” актуалізує нові її теологічні та суспільні інтерпретації відповідно до “викликів часу”, що постають в конкретний історичний період національного розвитку: Ця концепція як альтернативна католицькій цивілізаційній та геополітичній ідентичності актуалізується в часи суспільно-політичної та національної боротьби XVI–XVII ст. в контексті міжконфесійних ідеологічних змагань православних полемістів з їх уніатськими, протестантськими та римо-католицькими опонентами як концепція Київського Сіону. Показано, що з кінця XVIII ст. рефлексія даної ідеологеми відбувалася в україноцентричному та російськоцентричному контекстах. В творах українського радикального націоналізму початку XX ст. ідеологема “Київ — Другий Єрусалим” стає фактором національної самоідентифікації на тлі ідеологічної експансії Російської імперії та її наступника — СРСР. <br/>Розкрито сучасний стан актуалізації ідеологеми в богословському, філософському та релігієзнавчому дискурсах. В контексті геополітичних зазіхань РФ ця ідеологема протистоїть ідеологемі “Москва — Третій Рим”в її сучасній модифікації — концепції “Русскій мірь”, спрямованій на духовну інтеграцію в російську державу православних пострадянського простору без врахування кордонів незалежних національних держав. Розглянуто бачення ідеї “Київ — другий (новий) Єрусалим” iєрapxaми церков Володимирове хрещення з початку XX ст. і до сьогодення. Здійснено аналіз геополітичних контроверз релігійних міфологем “Київ як Новий Єрусалим” vs “Москва як третій Рим” в контексті сучасних реалій. |
| 650 ## - Додаткове предметне введення – тематичний термін | |
| Джерело заголовка чи терміна | UDC |
| Тематичний термін чи географічна назва, як елемент введення (НП) | 13 Філософія розуму і духу. Метафізика духовного життя |
| 942 ## - Додаткові елементи входу (Коха) | |
| Source of classification or shelving scheme | Universal Decimal Classification |
| Тип елемента Koha | Автореферат |
| 955 ## - Код типу видання за змістом | |
| Код типу видання за змістом (НП) | Наукові видання |
Немає доступних примірників.